5/5 - (5 votes)

(14.05.2015 – 17.05.2015) Lipno je ideálna destinácia pre rodinný oddych. Všetky zaujímavé atrakcie sú dostupné pešo. Nechajte sa vyviezť lanovkou k „Stezce korunami stromů“. Následne sa na kolobežkách zviezť naspať až k vodnej nádrži, kde si môžete požičať elektrobicykel, alebo elektročln. To je ale len malá ukážka toho, čo na Lipne môžete zažiť.

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (14.05.) – Príchod
2.deň (15.05.) – Intenzívne zážitky
3.deň (16.05.) – Elektrobicykle, lanová dráha a dračie lode

O siedmej večer sme dorazili do Lipna nad Vltavou. Únava z cesty z nás veľmi rýchlo opadla, keď sme zbadali naše ubytovanie. Rozľahlý mezonetový apartmán priamo v prístave s veľkým balkónom a výhľadom na prístav v Landal Marina Lipno.

Po rýchlom vybalení sme sa vybrali na večeru do blízkej reštaurácie, kde sme ochutnali napríklad vynikajúci hovädzí steak z lokálneho chovu s grilovanou zeleninou za prekvapivo priaznivú cenu. Vrele odporúčame všetkým mäsožravcom 🙂

Výhľad z apartmánu Steak Landal Marina Lipno

2.deň (15.05.) – Intenzívne zážitky

O ôsmej ráno sme už sedeli na bufetových raňajkách pre zmenu v inej reštaurácií. Čakal nás nabitý program. Po jedle sme sa presunuli za pár minút do areálu bobovej dráhy, kde sme si perfektne zajazdili. Neskôr doplníme do článku aj video 😉 Následne sme sa pešo presunuli do prístavu, kde nás už čakali elektroloďky, ktoré nám požičali v Intersport Rent. Maximálna rýchlosť lodiek je 11km/h, čo je dostatočné na príjemné vozenie.

elektroloďky elektroloďky elektroloďky elektroloďky Bobová dráha

Po 1,5h sme sa vrátili späť do prístavu a šup na obed, po ktorom sme sa zviezli lanovkou až k „Stezce korunami stromů“. Je to veľká bezbariérová plošina, ktorá sa kľukatí medzi korunami stromov. Po ceste sú rôzne tabule so zaujímavými informáciami o stromoch a aj o stavbe samotnej. Po trase stezky sú integrované stojany na fotoaparáty. Úplne hore sa nachádza veľká plošina, ktorá ponúka nádherný panoramatický výhľad. To najzaujímavejšie nás ešte len čakalo. Z tejto veže sa dá dostať dole za pár sekúnd suchým dobogánom, ktorý sme samozrejme museli vyskúšať. Posadili nás na špeciálnu deku a šup s nami do rúry. Veľmi zaujímavá skúsenosť. Rýchlosť tak akurát, iba trocha „kostitras”.

Stezka korunami stromu Stezka korunami stromu Stezka korunami stromu Stezka korunami stromu Stezka korunami stromu

Na cestu naspäť využívame terénne kolobežky. Dostali sme prilby a pustili sme sa po značkovanom chodníku. Cesta dole trvá okolo 10min. Dali by som si to ale aj dvakrát 🙂

Terénne kolobežky Terénne kolobežky Terénne kolobežky Terénne kolobežky

Odložili sme kolobežky a vyrazili si oddýchnuť do bazénu, ktorý bol asi 300m od apartmánu. Malý 16m plavecký bazén s 28 °C vodou, nám ideálne poslúžil na relaxačné plávanie. Ocenili sme tiež bazén s vírivkou a vlnolamom. Vodné jašenie sme zakončili saunou. Po krátkom oddychu na izbe nás už čakala večerná plavba loďou po Lipenskej priehrade spojená s večerou. Previezli sme sa takmer k Dolným Vltaviciam a späť. Počas plavby nás zaujal najmä malý ostrov, kde žijú iba králiky. Bolo to príjemne zakončenie večera. Teda aspoň sme si mysleli, že to už je koniec programu.

Večerná plavba loďou Večerná plavba loďou Večerná plavba loďou Večerná plavba loďou Večerná plavba loďou

Po návrate nás ale čakalo malé prekvapenie. Pred apartmánom na nás čakalo auto, ktoré nás vyviezlo k „Stezce korunami stromů“. Prišli sme k nasvietenému turistickému chodníku a vybrali sa na súkromnú nočnú prechádzku až na samý vrchol, kde sme si vychutnali výhľad s nočnou atmosférou.

3.deň (16.05.) – Elektrobicykle, lanová dráha a dračie lode

Zobudili sme sa do krásneho rána. V to sme dúfali, pretože nás čakalo testovanie elektrobicyklov. Po raňajkách sme si v Intersport Rent-e vyzdvihli elektrobicykle a vyrazili na 22km jazdu okolo Lipenskej priehrady, spestrenú presunom kompou do Frymburku. Samotné elektrobicykle sú skvelé. Museli sme síce šliapať, ale vždy keď bolo potrebné, zapol sa elektromotor a pomohol nám 🙂 Samotná cesta, po ktorej sme išli má špeciálny povrch pre korčuliarov. My sme zvolili kratší okruh, celý okruh okolo jazera má až 160km!

Okolo Lipenskej priehrady Okolo Lipenskej priehrady Okolo Lipenskej priehrady Okolo Lipenskej priehrady Okolo Lipenskej priehrady

Po tejto veľmi príjemnej cyklojazde sme sa zastavili na kofolu v kempe, ktorý bol iba kúsok od nášho bývania. Mali sme šťastie, akurát v tento deň tam prebiehala súťaž dračích lodí. Tam sme sa ale chystali až neskôr.

Odovzdali sme bicykle, zamierili na obed, ale my už sme sa najviac tešili na ďalšiu atrakciu. Lanová dráha. Dostali sme sedací úväz, inštruktáž a už sme hopsali ako také opice. Celá lanová dráha zaberie okolo 1,5h a je zakončená kladkou ponad rybník (kladkou môžete ísť iba ak mate menej ako 90 kg :). Odporúčame.

Lanový park Lanový park Lanový park Lanový park Lanový park

Po absolvovaní lanového parku sme dostali až do večere rozchod, ktorý sme využili na návštevu súťaže dračích lodí. Vynikajúca atmosféra, čapované pivko a niečo pod zub stáli za to. Vo veľkom stane sme zároveň mohli sledovať zápas z prebiehajúcich majstrovstiev sveta v hokeji. Proste dokonalé ako celý tento víkend v krásnej oblasti Lipna.

Súťaž dračích lodí Súťaž dračích lodí Súťaž dračích lodí Súťaž dračích lodí Súťaž dračích lodí